FaR
Miha

A bababarát stúdió

Egész életemben sportoltam. Rendszeresen, folyamatosan és sokfélét. Még várandósan is. Épp ezért ért meglepetésként, hogy a gyerkőc megszületése után fájt itt, szúrt ott, sőt, még a tartásom is megváltozott.

121710667 457443068568807 4561401666047147190 nA császármetszés és a szoptatás lassította a tempót, amivel visszatérhettem a sportoláshoz. De azért 10-12 héttel a szülés után elkezdtem járni hasizom regeneráló tornára, majd baba-mama jógára, aztán babás aerobikra is. De valahogy nem éreztem magaménak egyiket sem. Megpróbáltam futni, de kifejezetten fájdalommal járt. Tornáztam otthon, de az sem volt az igazi. Talán ezen a ponton tettem fel magamnak a kérdést, hogy ,,jó, akkor ebben a helyzetben mik is a számomra ideális sport ismérvei?

  1. Mindennel együtt (elindulás otthonról, érkezés, sport, zuhany, öltözés, gyerek öltöztetés és hazatérés) ne vegyen igénybe 60 percnél többet.
  2. A gyereket vihessem magammal. (Bevallom, nélküle jobb lett volna, de a megoldásokat kerestem, nem a kifogásokat.)
  3. Az edző is bírja a gyereket.
  4. Vegye figyelembe, hogy még szoptatok (akkor kb. másfél éves volt a baba) és ehhez igazítsa a gyakorlatokat.
  5. Állóképességemnek, terhelhetőségemnek megfelelő feladatokat adjon.
  6. Legyen rugalmas időben. (Mea culpa, de a kifejezetten rossz alvó gyerek délelőtti alvásidejét nem áldoztam volna be egy edzés kedvéért.)

Megvolt a terv, már csak ki kellett találni, ki és milyen sporttal tud megfelelni a ,,követelményeimnek”?

A netes kereső ezúttal is a barátomnak bizonyult, így jutottam el Andráshoz és a Fitandrush teremhez.

122035276 1083852715399725 5078743366849011676 n

Telefonon hívtam, nagyon segítőkésznek bizonyult, minden felvetésemre megnyugtató választ kaptam.

És hogy nehogy hamvaiban haljon a lelkesedés, viszonylag gyorsan időpontot egyeztettünk: reggeli után, de alvásidő előtt érkeztünk, és ezt a bevált módszert meg is tartottuk!Bár van pár lépcső a teremhez, András kérés nélkül, készségesen cipelte a babakocsit minden alkalommal fel és le.
(Jah, könnyű annak, aki edzésben van!)

Amíg engem instruált, fél szemmel ő is mindig a gyereket figyelgette, és ha kellett – mert pl. sarjam nem tudott ellenállni az asztalon felejtett pohárnak -, közbe lépett. Ugyanakkor az sem zavarta meg az edzés menetét, ha a gyerek mellettem jött-ment, alkalom adtán súlyzónak is használtuk vagy épp a ,,deszka” gyakorlatot tette mókásabbá, mert felült a hátamra vagy befúrta magát a hasam alá (mondjuk, ilyenkor tuti nem engedtem el magam). 

121800601 402982744198635 1353074620568590107 n

Az edzések során kérésem volt, hogy a hátizmokra fordítsunk figyelmet, mert az akkor kb. 11 kilós bébi emelgetése igencsak megviselt. És lőn, meglett az eredmény: múlt a fájdalmam, javult a tartásom. Bíztam benne, hogy a hasizmomban is lesz változás, de mértékletes elvárásaim voltak.

Azt be kell ismerni, hogy diéta nélkül a zsírocska nem olyan tempóban olvadozott a testemről, mint amit elképzeltem. De az izmokban bekövetkezett változás még engem is meglepett! A császár eléggé megviselte a hasam izomzatát, de már kb. a 3. edzésen látványos változást éreztem: könnyű volt behúzni, megtartani, sokkal tónusosabbnak találtam.

 

121728513 386245872395654 4375392285769819764 n

A speedfitness és András a legjobb választásnak bizonyult!
Legyen itt erről még egy check-list:

  1. Gyerekbarát edző – megvolt!
  2. Szülés utáni állapotot ismerő és figyelembe vevő edző – megvolt!
  3. Rugalmas időpontegyeztetés – megvolt!
  4. 60 perces időkeret – megvolt!
  5. Fokozatosan erősödő edzésterv – megvolt!
  6. Rövid időn belül érezhető eredmény – megvolt!

 

Forduljatok bátran Andrishoz, szakértelemmel, türelemmel, lelkesen végzi a munkáját. 
UI.: Apukáknak is ajánlom… Erre is van a családban példa… talán egyszer ő is megírja majd a történetét 😉

 

Katona Katalin